Campania „Suntem Mulți” este o inițiativă pe termen lung a Spirits România care își propune să crească gradul de conștientizare asupra efectelor grave pe care consumul de alcool îl are asupra dezvoltării fizice și emoționale a minorilor, cu scopul de a combate și preveni consumul de alcool înainte de 18 ani.
Campania „Suntem Mulți” abordează trei componente de bază, care s-au dovedit de impact în alte țări europene cu experiență îndelungată în campaniile de prevenție. Prima componentă implică programe de educare și susținere a părinților în eforturile de a educa copiii în privința efectelor consumului de alcool; cea de-a doua se referă la programe de informare realizate în școli, atât pentru prevenirea consumului de alcool în rândul minorilor, cât și pentru promovarea unui consum responsabil la maturitate; iar cea de-a treia componentă vizează controlul strict al accesului minorilor la alcool prin supravegherea implementării reglementărilor specifice care interzic consumul și vânzarea alcoolului către aceștia.
De-a lungul celor patru ediții, campania a fost derulată în parteneriat cu Ministerul Educației, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Agenția Națională Antidrog, Consiliul Național al Elevilor, Federația Română de Fotbal și Mega Image și Kaufland România.
De ce este nevoie de un astfel de demers?
- Împreună suntem responsabili de sănătatea și viitorul copiilor noștri și avem obligația de a acționa pentru prevenirea și combaterea consumului de alcool înaintea vârstei de 18 ani.
- Adolescenții sunt foarte expuși la consumul de alcool și, în marea lor majoritate, nu cunosc consecințele grave pe care le are asupra sănătății lor fizice și mentale.
- Adolescenții care aleg să nu consume alcool trebuie sustinuți în alegerea lor și protejați de presiunea socială în favoarea consumului.
- Pentru că părinții și cadrele didactice sunt modele pentru copii și le pot ghida curiozitatea naturală în directii corecte.
Află mai multe pe website-ul SuntemMulti.