Peste 1.500 de elevi de liceu implicați în campania „Ești super ok fără să bei! Adolescență fără alcool” lansată de Spirits România
BUCUREŞTI, 6 iunie 2023 – Peste 1.500 de liceeni și 650 de profesori de gimnaziu și liceu participă în campania “Ești super ok fără să bei! Adolescență fără alcool” la sesiuni de informare care își propun să atragă atenția asupra riscurilor pe care le implică consumul de alcool înainte de împlinirea vârstei de 18 ani. Campania are ca obiectiv prevenirea și combaterea consumului de alcool în rândul minorilor și marchează o nouă ediție a programului de informare și educare „Suntem Mulți” demarat în 2015 de Spirits România, asociația reprezentativă a producătorilor și distribuitorilor de băuturi spirtoase din România. Campania se desfășoară în perioada mai-octombrie 2023 cu sprijinul Ministerului Educației și în parteneriat cu Agenția Națională Antidrog, Consiliul Național al Elevilor și Kaufland România.
În România, 82% dintre adolescenții de 16 ani au consumat cel puțin o dată o băutură alcoolică, arată ultimul studiu ESPAD. Conform raportului INSP,[1] aproape 40% dintre adolescenții români cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani au declarat că au avut cel puțin un episod de consum excesiv de alcool în ultima lună, iar 1 din 5 băieți s-a îmbătat pentru prima dată înainte de vârsta de 13 ani.[2]
Campania lansează un dialog cu adolescenți, părinți și profesori prin intermediul workshop-urilor, materialelor create și canalelor online, pentru o informare corectă asupra consecințelor consumului de alcool în rândul minorilor și încurajarea alegerilor responsabile și a activităților sănătoase de petrecere a timpului liber.
“În 2023, Asociația Spirits România continuă misiunea de prevenție a consumului de alcool de către minori, venind în sprijinul părinților și al profesorilor cu noi inițiative și resurse educaționale. Campania “Ești super ok fără să bei! Adolescență fără alcool” face parte din angajamentul de lungă durată al industriei noastre de a crește gradul de conștientizare a efectelor consumului de alcool în rândul minorilor și a pericolului la care aceștia se expun. Suntem onorați să beneficiem în acest demers de sprijinul Ministerului Educației, al Agenției Naționale Antidrog, al Consiliului Național al Elevilor și al Kaufland România și sperăm ca mesajul nostru să ajungă la cât mai mulți adolescenți,” a declarat Tudor Furir, președintele Spirits România.
În luna mai, alături de partenerii campaniei, a fost implementată în licee din București o primă serie de workshop-uri susținute de Dr. Ioan Mirea, medic rezident psihiatru, și specialiști din cadrul Agenției Naționale Antidrog. Acestea constau în activități interactive pentru înțelegerea efectelor nocive ale consumului de alcool la nivelul stării de sănătate și implicațiile negative pe care le generează din persectiva relațiilor cu familia, profesorii și prietenii. Creatoarea de conținut Ines Stana s-a alăturat campaniei și participă la aceste activități interactive, povestind totodată propriile experiențe din adolescență.
„Astfel de workshop-uri sunt esențiale în educația non-formală a elevilor. Avem nevoie să discutăm și despre subiecte mai sensibile, astfel încât să captăm atenția adolescenților prin informații și metode pe care nu le pot găsi pe Internet. Felicităm toate aceste inițiative și rămânem deschiși spre a le sprijini,” declară Lucian Cismaru, președintele Consiliului Municipal al Elevilor București.
„Consumul de alcool în rândul minorilor nu este doar o problemă, ci o criză socială care afectează dezvoltarea tinerei generații. Consecințele sunt alarmante și dezvăluie un pericol ascuns, dar profund real pentru sănătatea și dezvoltarea lor. Este vital să înțelegem: nu există un consum sănătos de alcool indiferent de vârstă, și faptul că acesta a fost normalizat în societate nu îl face mai puțin devastator. Un angajament ferm în combaterea acestei amenințări prin campanii de informare și educație devine, astfel, esențial”, spune Dr. Ioan Mirea, medic rezident psihiatru la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Al. Obregia”, implicat în proiect.
De asemenea, părinții adolescenților vor fi invitați să răspundă unui chestionar și să își împărtășească opiniile în ceea ce privește provocările pe care le întâmpină și potențiale soluții pentru combaterea consumului de alcool în rândul minorilor, în cadrul unei cercetări sociologice.
Pentru mai multe informaţii despre programul Suntem Mulți accesaţi video-ul campaniei și următoarele resurse: site web, Facebook, Instagram.