Asociatia Spirits Romania deruleaza o campanie pentru combaterea consumului de alcool in randul minorilor
BUCUREŞTI, 25 noiembrie 2015 – Asociația Spirits Romania, organism reprezentativ al producătorilor și importatorilor de băuturi spirtoase din România, împreună cu partenerii săi, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Federația Română de Fotbal, Carrefour România și Rewe România, anunță derularea campaniei de informare publică „Suntem mulți”, dedicată combaterii și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor.
În contextul în care patru din zece adolescenți români au consumat alcool cel puțin o dată în viață, Campania „Suntem mulți” își propune să aducă împreună producători de alcool, comercianți, autorități relevante, instituții de învățământ și organizații neguvernamentale pentru a intensifica eforturile de informare asupra efectelor grave pe care consumul de alcool le are asupra dezvoltării fizice și emoționale a minorilor.
“Consumul de alcool înainte de 18 ani are un impact devastator asupra sănătății minorilor și trebuie combătut prin toate căile posibile. Experiența de succes a altor state europene cu activitate îndelungată în campaniile de prevenție ne-a arătat că acest obiectiv nu este imposibil. Ne propunem să avem aceleași rezultate și în România și le mulțumim partenerilor noștri pentru susținerea acordată,” a declarat Florin Rădulescu, președintele Asociației Spirits Romania.
Campania “Suntem mulți’’ intenționează abordarea a trei componente de bază, care s-au dovedit de impact în celelalte țări europene cu experiență îndelungată în campaniile de prevenție. Prima implică programe de educare și susținere a părinților în eforturile lor de a-și educa copiii în legătură cu efectele alcoolului; cea de-a doua se referă la programe de informare realizate în școli, atât pentru prevenția consumului de alcool la minori, cât și pentru promovarea unui consum responsabil de alcool la vârsta maturității; iar cea de-a treia la controlul strict al accesului minorilor la alcool prin supravegherea implementării reglementărilor specifice, care interzic consumul și vânzarea alcoolului.
“Combaterea consumului de alcool de către minori este prioritar pentru ANPC atât prin eforturile pe care le facem pentru a aplica cadrul legislativ în vigoare, cât și prin implicarea în acțiuni de informare, educare și conștientizare a consumatorilor de tipul campaniei Suntem mulți” a declarat Vlad Bontea, Vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Prima etapă a campaniei „Suntem mulți” include un portal de informare www.suntem-multi.ro care conține materiale informative relevante pentru părinți, precum și afișaj la rafturile lanțurilor comerciale partenere. În cadrul campaniei, a fost realizat și un Ghid pentru părinți, alcătuit de psihoterapeutul Olivia Mocanu, care conține informații despre cauzele și efectele consumului de alcool asupra minorilor, menite să ajute părinții în discuțiile cu copiii lor despre alcool.
“Cercetările au demonstrat că ingerarea de alcool de la vârste fragede, chiar și în cantități mici, crește riscul de dependență. În România, vârsta medie a debutului consumului de alcool este de 14 ani. Consumul inițial de alcool la această vârstă crește de 4-5 ori riscul de dezvoltare a unei dependențe de alcool fața de situația în care consumul de alcool debutează la vârsta de 19 ani,” a arătat Olivia Mocanu, psihoterapeut.